20 förväntansfulla damer samlades i den härliga vårsolen utanför Frimurarhuset i Linköping för färd till Jönköping.
Busschauffören Michael såg till att vi alla kom ombord. Auroras bussvärdinnor såg till att alla mådde bra och försågs med bubbel och snacks så fort vi kommit ut på det internationella vägnätet (E4). Ett tidslinjequiz som gjorde att vi alla fick huvudbry under resan. Hur svårt kan det vara att komma ihåg vilka år och händelser som hör ihop? Tack till Elin Beck-Friis som ordnat detta.
Busschauffören valde att ta oss den gamla vägen mellan Ödeshög och Gränna, tack Michael! En underbar tur i solskenet och det speglande vattnet från Vättern. Han passade också på att ge oss lite utflyktstips i trakten, bl.a de godaste räksmörgåsar på Kaffestugan, Grännaberget och självplock av amerikanska stora blåbär.
Väl framme togs vi emot och prickades av. Drink i baren och mingel innan vi bjöds upp till matsalen av ordörande Agneta Hedengren.
Paj, sallad, bröd och goda räkor i överflöd! Som vi frossade! Dessert med apfelstrudel och vaniljsås. Trevliga samtal vid alla borden, där vi utbytte idéer och erfarenheter.
Bobo Bjenning och bluesbandet underhöll oss. Musikquiz med livemusik höjder stämningen avsevärt. Avslutning med allsång.
Kvällen går fort när man har trevligt och 22:00, var det dags att äntra bussen för resa tillbaka till Linköping.
Nu ser vi fram emot att bjuda in Kristinorna till Linköping under våren 2027.
Text: Eva Kernell Sandberg
Bild: Ammie Malmgren, Anna Rudenstam Grape




























