Modevisning 2026/04

Modevisning BJ:s Mode 2026-04-15
Som vanligt samlades vi i den vackra Johannessalen. Auroror med gäster fyllde salen.
Ordförande Eva Kernell Sandberg hälsade alla hjärtligt välkomna och
kåserade runt kvinnors intresse av mode, vilka signaler det ger och hur man
kan uttrycka sig på olika sätt genom sitt val av kläder. .                                                                                                       
Stina Söderlund läste dikten ”Du är inte ensam” av Love Engström.
Mona Billermark framförde ”Våren av Grieg” samt ”Preludium F-dur” av
J.S. Bach.
Efter en välsmakande måltid fick vi en trevlig modevisning,
presenterad av Bettan Hallberg från BJ:s mode.                             
                                                                      
Vi fick se många fina plagg både för vardagen och fest.  Mycket
härliga färger och mönster Det var också många trevliga accessoarer,
såsom halsband, skärp och väskor.  
Så mycket inspiration fick vi med oss under kvällen!  
Stort tack till Bettan, med tre kollegor och till de sex Auroror som visade upp
kläderna.  Tack för generöst erbjudande att under kommande vecka få
köpa kläder i butiken med 20% rabatt.
Som alltid var Aurora Boys där och servade oss, tusen tack för det!
Och för att visa vår uppskattning fick de var sin röd ros.


Deltagare: 73
Text: Ingela Lindblad
Bild: Ammie Malmgren